Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Lagoon 500


A Lagoon márkát 1984-ben a Jeanneau hívta életre. Kezdetekben kifejezetten versenyhajók fejlesztése és építése volt a cél. A kiváló hajótervezők és a legjobb vitorlázók közreműködésével tesztelték a legmodernebb anyagokat. A sikerek nem maradtak el A kilencvenes évek elejére szinte minden menő, aki többtestű hajóval kíván versenyezni itt vásárol. Philippe Poupon, Laurent Bourgnon vagy Steve Fossett nevét zengi ebben az időben a világsajtó. 1987-ben megindul Marc Van Peteghem vezetésével a cruiser katamaránok gyártása is. Az első hajó ebben a kategóriában a Lagoon 55-ös.



A Lagoon 1995-ben átkerül a Jeanneautól a Bénéteauhoz. A Jeanneau fejlesztőgárdája továbbra is készít versenyhajókat, a Bénéteau Lagoon azonban már kizárólag a cruiserek fejlesztésére koncentrál. Jelenleg ez a márka a két legnagyobb egyike a piacon. A most Tribunjban kipróbált 500-as modell a harmadik legnagyobb. A méretei elképesztőek még a tengeren megszokott vitorlás hajókhoz képest is. A hajó teljes szélessége nyolc és fél méter! A száraz tömege közel tizennyolc tonna úgy, hogy ebben a hajóban - mint a katamaránokban általában - nincs tőkesúly.
Három kivitelben lehet a Lagoon 500-ast megvásárolni. Két tulajdonosi verzió van, kettő illetve három VIP-kabinnal szerelve, és van egy charter hajó is öt vendég-kabinnal. Nekünk a két VIP kabinos hajóval volt szerencsénk vitorlázni.

 

A kikötőben való manőverezést nagyon megkönnyíti a két motor. Van olyan szituáció, amikor e nélkül nem is lehetne a hajót kezelni. A mi hajónkat Kerekes László hozta ki a kikötőből, de magam nem vállaltam volna a kiállást. Az ő évtizedes rutinja kellett ahhoz, hogy a partfal felé fújó közel húsz csomós szélben a párhuzamosan kikötött katamaránt elemelje. A nyílt vízen már nem gond a hajó kezelése. Elektromos csörlők segítik a munkát. Figyelni kell velük, mert fordul még egy kört amikor elengedi az ember a gombot, és lehet, hogy éppen ez a kör tépi aztán el a kötelet. Így is eltartott egy darabig amíg a hatalmas - közel száz négyzetméteres - nagyvitorla a helyére került. A munkatér az emeleten van. Itt vannak a csörlők a fallstopperek, ide van vezetve valamennyi kötél. A génuabetekerő mint egy jó szamárvezető körbejárja a hajót. Ha - ne adj' isten - ittas lenne a matróz ennek a kötélnek a segítségével mindenhova eltalál. Tizenhét csomós szél fújt. A hajó könnyedén gyorsult és hamar elérte a nyolccsomós sebességet, majd lassan felkúszott a mutató nyolc és fél csomóig. Ez egy nagyon élvezetes sebesség. A kat méreteit meghazudtolva egészségesen szelte a hullámokat. Egészen finoman megemelte a luv testet és boldogan robogott. Élesre állított vitorlákkal hatvan fok körül vitorláztunk szél ellen. Nemsokára feltűnt egy Swan, talán 43-as lehetett. Elszaladtunk felette utána felvettem az élességét. Hét csomóra lassultunk, de így is jóval gyorsabbak voltunk mint az egytestű. Hátszélben is hét csomót mértünk. Nagyon korrekt sebesség, és bőven van tartalék, csak bátorság kérdése ki mit vállal. Szerintem tíz csomó felett
még kényelmesen utazik

 

A hajó sebessége természetesen jobb mint egytestű társaié, mint ahogyan a belső terek sem összehasonlíthatóak. A szalonból teljes panorámát kap az utazó. Izgalmasan nagy a tér. Kényelmes konyha, nagy étkező és pilotasztal van itt. És amit ritkábban lát az ember vitorlás hajón egy kormányos ülés irányváltókarokkal, kormánnyal. Természetesen a teljes navigációs arzenál is felvonul. Rossz időben száraz, meleg helyen hajózhat az ember. Nemsokára biztos megoldják majd a vitorla kezelését is. A lakótér a hajótestekben van. Az egytestűekben egy hosszabb túrán az áthallás rontja leginkább a komfortérzetet. Itt ugye erről szó sem lehet hiszen minden kabin méterekre van a legközelebbitől is. Valamennyihez önálló fürdőszoba tartozik és mindegyikben van egy ablak, amely a két test közé nyílik, így élvezhetjük a tenger látványát. A fedélzeten hatalmas napozó felületek vannak. Ez a hajó tíz embert úgy vesz föl a fedélzetére, hogy egy egyhetes túrán sem kell találkozzanak.
A kidolgozás természetesen osztályon felüli. A Lagoon 500-as igazi élmény. Aki teheti próbálja ki.

Technikai adatok
Hosszúság:
15,54 m
Vízvonalhossz:
14,93 m
Hajótest szélesség:
8,52 m
Merülés:
1,40 m
Tömeg cca:
17 000 kg
Hálóhelyek száma:
6-10
Motor: A
2 x 55 LE
Üzemanyag tartály:
4 x 240 liter
Víztartály:
4 x 240 liter
Nagyvitorla:
97 m2
Rollgénua:
65,5 m2
Árboc magasságr:
23,76 m

 

 

 

 

 


 

 

L. F., fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink